سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 نرم افزار برتر برای بازیابی و شکستن پسورد فایل های ورد (100%

بازیابی و شکستن پسورد فایل های نرم افزار ورد ( word) با 6 نرم افزار برتر و رایگان + لینک دانلود نرم افزارها از فرازسافت، هم اکنون این مقاله را بخوانید.

بازیابی و شکستن پسورد فایل های نرم افزار ورد

بازیابی و شکستن پسورد فایل های نرم افزار ورد

محافظت از اسناد ورد مهم یکی امر ضروری به شمار می آید. گاهی ممکن است برای حفظ سند ورد خود بر روی آن یک پسورد قرار دهید، اما این کار تا زمانی مفید خواهد بود که رمز سند خود را فراموش نکنید و آن را به خاطر داشته باشید. یا این حال اگر پسورد خود را فراموش کنید در این صورت باید چه کاری انجام دهید؟ خوشبختانه چندین برنامه و نرم افزار برای بازیابی و شکستن پسورد فایل های ورد وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید این کار را انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نرم افزارها بیشتر آشنا شوید.

این مقاله نیز برای شما مفید خواهد بود: آموزش گذاشتن رمز و پسورد برای فایل های ورد و PDF

معرفی بهترین نرم افزارها برای بازیابی و شکستن پسورد فایل های ورد

توجه داشته باشید که این برنامه ها را می توانید تنها برای حذف گذرواژه ها از اسناد خود استفاده کنید. هنگامی که یکی از این برنامه ها را بر روی سند خود استفاده می کنید، احتمال اینکه مرتکب خطا شوید وجود دارد. پس در هنگام استفاده از آن ها احتیاط کنید. این نرم افزارها به دو دسته ابزارهایی برای بازیابی و ابزارهایی برای حذف پسورد فایل های ورد تقسیم می شوند. هر دو این نرم افزارهای مفید هستند اما اهداف متفاوتی دارند.

مایکروسافت آفیس از سال 2007 به بعد از رمزگذاری 128 بیتی استفاده می کند. فعال کردن یک کلید AES 128 بیتی کار بسیار وقت گیری است. با یک رمز عبور به اندازه کافی قوی شما می توانید از اسناد ورد مهم خود محافظت کنید. در ادامه شما را با قدرت رمزگذاری بر روی نسخه های مایکروسافت آفیس آشنا خواهیم ساخت:

  • مایکروسافت آفیس 95: رمزگذاری ضعیف و قابل دسترسی، پسورد را به یکی کلید 16 بیتی تبدیل می کند.
  • مایکروسافت آفیس 97 تا 2000: طول کلید رمز گذاری به 40 بیت افزایش می یابد. رمزگشایی فوری در دسترس است.
  • مایکروسافت XP و 2003: طول کلید در 40 بیت باقی مانده است، اما مایکروسافت محافظت از رمزگذاری سفارشی الگوریتم را اضافه می کند. رمزگذاری سریع بسته به الگوریتم سفارشی موجود است.
  • آفیس 2007: AES موجود است، علاوه بر این عملکرد SHA-1 نیز موجود می باشد. بازگشایی رمز عبور دشوار است.
  • آفیس 2013: هنوز از AES-128 استفاده می کند، اما الگوریتم را در کلاس SHA-2 آپدیت و از SHA-512 به عنوان پیش فرض استفاده می کند. بازیابی رمز عبور دشوار است.
نکته:

همانطور که مشاهده می کنید، استفاده از یک پسورد طولانی در هنگام استفاده از Microsoft Office 95 کمترین استفاده را دارد. زیرا الگوریتم رمزگذاری آسیب پذیر است. در حالی که Office 2013 به دلیل الگوریتم های رمزنگاری و هوشیار قوی، محافظت بیشتری از پرونده هایی با رمزهای عبور ضعیف تر ارائه می دهد.

1- نرم افزار Free Word and Excel Password Recovery Wizard

نرم افزار Free Word and Excel Password Recovery Wizard

نرم افزار Free Word and Excel Password Recovery Wizard

برای بازیابی و شکستن پسورد فایل های ورد و اکسل برنامه Free Word and Excel Password Recovery Wizard یکی از بهترین و اولین برنامه هایی است که باید مورد توجه قرار دهید. این برنامه به شما کمک می کند تا با استفاده از حمله لغت نامه ای یا یک حملات بروت فورس، پسورد فایل ها را باز کنید که در هر دو حمله گزینه هایی برای پیکربندی وجود دارد. از جمله ویژگی های بارز این نرم افزار می توان به بازیابی پسورد برنامه های مایکروسافت ورد و اکسل، رابط کاربری ساده و روان، الگوریتم های قدرتمند اشاره کرد.

همانطور که اشاره شد این برنامه از دو حمله لغت نامه ای و بروت فورس برای بازیابی و شکستن پسورد فایل های Word  و  Excel استفاده می کند. در حمله لغت نامه ای از اندازه های مختلف با لیستی از کلمات سفارشی استفاده می کند، در حالی که در حملات بروت فورس از طول گذرواژه های متغیر و گزینه ای از کاراکترهای سفارشی استفاده خواهد کرد. قابل ذکر است که این نرم افزار برنامه های ورد و اکسل 95-  2003 را ساپورت می کند.

لینک دانلود نرم افزار: Free Word and Excel Password Recovery Wizard

2- نرم افزار Word Password Recovery Master

نرم افزار Word Password Recovery Master

نرم افزار Word Password Recovery Master

برنامه Word Password Recovery Master یکی دیگر از گزینه های رایگان و مفید برای بازیابی و شکستن فایل های ورد و اکسل می باشد. این برنامه طیف وسیعی از نسخه های مایکروسافت Word و Excel  مانند 95، 97، XP، 2003، 2007، 2010 و 2013 را پشتیبانی می کند. این برنامه با استفاده از سه روش ترکیبی مختلف به شما کمک می کند تا کلمه عبور خود را بازیابی کنید. با استفاده از این برنامه شما کافی است که فایل ورد خود را انتخاب و چند لحظه منتظر بمانید تا نرم افزار پسورد مورد نظر را بازیابی کند.

از جمله قابلیت ها و ویژگی های این نرم افزار می توان به بازیابی سریع و آسان رمزهای عبور فایل ورد و اکسل، پشتیبانی از تمامی الگوریتم های رمزگذاری اسناد، پشتیبانی از بیشتر نسخه های مایکروسافت ورد، رمزگشایی و باز کردن اسناد ورد که با رمز عبور محافظت شده و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

لینک دانلود نرم افزار: Word Password Recovery Master

3- نرم افزار Elcomsoft Advanced Office Password Recovery