سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش اشتراک گذاری فایل ها بین مک و ویندوز

چگونه می توانیم فایل ها را بین Mac  و Windows به اشتراک بگذاریم؟ آموزش کامل اشتراک گذاری فایل ها بین مک و ویندوز را از فرازسافت بخوانید.

اشتراک گذاری فایل های بین مک و ویندوز

اشتراک گذاری فایل های بین مک و ویندوز

آیا نیاز دارید فایل ها را از سیستم عامل مک به ویندوز انتقال دهید؟ نگران نباشید روند این کار بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی آن را انجام دهید. برای انجام این کار چندین روش وجود دارد. با استفاده از ابزارهای بومی در هر دو سیستم عامل ویندوز شما می توانید به راحتی پرونده های خود را از Mac به Windows منتقل کنید. به علاوه روش دیگر استفاده از بازارهای شخص ثالث می باشد که ارزش بررسی کردن را دارند. در این مقاله آموزشی از فرازسافت قصد داریم آموزش کامل و جامع اشتراک گذاری فایل های بین مک و ویندوز را در اختیار شما بگذاریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

خواندن این مطلب نیز می تواند برای شما مفید باشد: پاک کردن تاریخچه و ردپای فایل های باز شده در ویندوز

نحوه اشتراک گذاری فایل ها بین مک به ویندوز

ساده ترین و بهترین راه برای انتقال فایل های از سیستم عامل مک به ویندوز، استفاده از توابع داخلی است که در هر دو سیستم عامل وجود دارد. با این وجود در این روش یک اشکال مهم وجود دارد و آن این است که این فرایند تنها در صورتی انجام می شود که رایانه های مک و ویندوز هر دو در یک شبکه محلی یکسان باشند. در غیر این صورت شما باید از نرم افزارهای شخص ثالث برای انجام این کار استفاده کنید.

در این قسمت قصد داریم که مراحل انتقال پرونده ها را از مک به ویندوز در اختیار شما قرار دهیم. با انجام دادن مراحل زیر به ترتیب شما به راحتی می توانید فایل های خود را از سیستم عامل مک به ویندوز منتقل کنید.

اشتراک گذاری فایل ها را در مک تنظیم کنید

اشتراک گذاری فایل ها را در مک تنظیم کنید

اشتراک گذاری فایل ها را در مک تنظیم کنید

برای اشتراک گذاری پرونده ها بین Mac و Windows، تنظیماتی وجود دارد که شما باید آن ها را تغییر دهید. نخستین کاری که باید انجام دهید این است که به مک اجازه دهید تا فایل های خود را به اشتراک بگذارد. برای این کار کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ابتدا بر روی آیکون Apple در بالای گوشه سمت چپ صفحه کلیک کنید.

2- به قسمت System Preferences بروید و گزینه Sharing را انتخاب کنید.

3- کادر File Sharing را در پنل سمت چپ علامت بزنید.

4- اکنون بر روی گزینه Options کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه یک پنجره جدید برای شما باز خواهد شد.

5- در این پنجره شما باید چک باکس گزینه Share files and folders using SMB را فعال کنید. به علاوه شما باید گزینه Share files and folders using AFP را نیز علامت بزنید.

6- در زیر بخش Windows File Sharing section، پرونده هایی که می خواهید آن ها را به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.

7- پسورد را وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه Done کلیک کنید.

اکنون به Sharing window باز خواهید گشت. در این مرحله شما باید پوشه ها و کاربرانی را که می خواهید با سیستم عامل ویندوز به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که دکمه های Plus (+) و Minus (-) که در زیر Shared Folders و Shared Users قرار دارند را تنها برای تنظیم تنظیمات برگزیده فشار دهید.

ادامه مطلب : https://www.farazsoft.ir/sharing-files-between-mac-windows/