سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیبورد استاندارد فارسی

کیبورد استاندارد فارسی چیست؟ آیا تاثیری در سرعت تایپ ما دارد؟ اصلا نیاز است آن را نصب کنیم؟

 

منظور از کیبورد استاندارد فارسی یک نرم افزار است که چیدمان حروف بر روی صفحه کلید شما را تغییر می دهد. برای مثال در چیدمان کیبورد استاندارد، حرف پ در ردیف پایینی صفحه کلید قرار دارد در حالی که در صفحه کلید رایج فارسی این حرف در ردیف بالایی در سمت راست قرار گرفته است.

با دانلود نرم افزار کم حجم زیر کیبورد استاندارد فارسی بر روی ویندوز شما نصب شده و می توانید از این صفحه کلید استفاده کنید:

دانلود صفحه کلید استاندارد فارسی

  • نرم افزار بالا را دانلود و نصب کنید
  • صفحه کلید استاندارد بر روی سیستم شما نصب شد!

در ویندوزهای 8 به بالا نیازی به نصب نرم افزار بالا هم نیست و می توانید از طریق آموزش هایی که در زیر قرار داده شده است آن را با چند کلیک فعال کنید.

اما قبل از نصب صفحه کلید استاندارد فارسی، بیاید با دلیل استفاده یا عدم استفاده از این کیبورد آشنا شویم. 

راهنمای نصب گام به گام برای ویندوز 10،8 و ویندوز 7 در ادامه قرار داده شده است.

یکی از مهم ترین ابزارهایی که در تایپ باید بسیار به آن توجه کرد، کیبورد یا صفحه کلیدی است که از آن بهره می برید. اگر چه برای سال ها، فقط صفحه کلید و کیبورد مایکروسافت مرسوم بوده و مردم برای سیستم عامل ویندوز از آن بهره می برند، اما این صفحه کلید به دلیل مشکلاتی که داشت در ایران اصلاح گردید. صفحه کلید ویندوز مایکروسافت برخی از حروف فارسی را بخوبی پشتیبانی نمی کرد و یا جای برخی از حروف را به گونه ای قرار داده بود، که فارسی زبانان نمی توانستند به سادگی از آن استفاده نمایند.

 در تایپو شما به دلخواه می توانید صفحه کلید خود را تغییر دهید. با هر کدام که راحت تر هستید می توانید تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید.

کیبورد استاندارد فارسی,صفحه کلید استاندارد فارسی + آموزش نصب

https://typeo.top/blog/standard-persian-keyboard/