سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قربت یا غربت؟! املای درست حروف ق و غ در کلمات فارسی

آیا با نحوه استفاده صحیح حروف ق و غ در کلمات آشنایی دارید؟ شاید پیش آمده باشد که در نوشتن یک کلمه بین «ق» و «غ» گیر کنید! قربت بنویسیم یا غربت؛ اصلا تفاوت این دو در چیست؟!

 

شاید تشخیص املای درست کلماتی که با حروف “ق یا غ” نوشته می شود اما تلفظ آن ها مشابه بوده و با صدای «ق» خارج می‌شود، از نظر شما ساده باشد اما گاهی هنگام نوشتن شک می‌کنید که باید کدام حرف را استفاده کنید. این مسئله به این دلیل است که اکثر مواقع، املای هر دو شکل نوشتار با «غ» یا «ق» درست است اما معانی کلمات متفاوت می‌شود. به همین دلیل، ابتدا شک می‌کنیم که کلمه مورد نظر ما به کدام شکل باید نوشته شود و حتی ممکن است آن را اشتباه بنویسیم.

برای مثال؛ زمانی که می‌خواهیم کلمه “قربت” (به معنی نزدیکی) را در جمله‌ای به کار ببریم، ممکن است ابتدا به دلیل آشنایی بیشتر با کلمه “غربت” (به معنی دوری)، از این کلمه به اشتباه استفاده کنیم. به این صورت، تنها با یک اشتباه کوچک و جایگزینی یک حرف، مفهوم جمله نیز به کلی تغییر می کند چرا که معانی این دو کلمه کاملاً متفاوت است. در این مقاله، قصد داریم تا با دسته بندی این کلمات که وجه تمایز آن ها در جایگزینی دو حرف «ق» و «غ» است، آن‌ها را در ذهن شما ثبت کنیم تا دیگر دچار شک و اشتباه نوشتاری نشوید.

قربت یا غربت استفاده از غ یا ق

https://typeo.top/